Advertising
Online adverteren als middel om verkoop of aandacht te genereren
Adverteren op Facebook
Adverteren op Facebook is een vak apart geworden. Facebook is in essentie een marketing machine met zoveel toeters en bellen langs de adminzijde dat het louter adverteren op Facebook de dag van vandaag tot grote frustratie leidt voor wie er niet elke dag mee bezig is. De medewerkers van Carolus Clusius beweren niet dat zij altijd alles op elk moment weten van Facebook omdat Facebook zichzelf voortdurend heruitvindt. De medewerkers van Carolus Clusius bewegen zich wel elk dag achter de schermen van Facebookprofielen en Facebookpagina’s om up to date te blijven met een van de machtigste advertentiesystemen de dag vandaag.
Adverteren op LinkedIn
Zonder voorafgaande kennis adverteren op LinkedIn is onbegonnen werk vandaag. LinkedIn wil graag dat er geadverteerd wordt maar is niet zo performant in het helpen van klanten om efficiënt te adverteren. Carolus Clusius heeft LinkedIn specialisten in huis die elke dag slag leveren met LinkedIn om tot de beste resultaten te komen voor haar klanten die LinkedIn willen gebruiken als mediaplatform.
Adverteren op Google
Adverteren op Google is het neusje van de zalm in efficiënt omgaan met marketing en promotie op het internet. Dat komt omdat Google zichzelf tot meest efficiënte zoekmachine ter wereld heeft uitgebouwd. Adverteren via Google is dan ook iets geheel anders dan adverteren op Facebook bijvoorbeeld omdat Google een rol speelt zowel aan adverteerders-zijde als aan advertentie-zijde. Ter vergelijking, Facebook bevindt zich alleen de advertentie-zijde. Omdat Google contracten heeft met de grootste mediahuizen ter wereld is het mogelijk via display-advertising jouw merk kenbaar te maken via websites van derden. Naast het adverteren via Google via display-advertising kan je adverteren via zoekwoorden. Ook dat is vandaag door de techniciteit van Google een heel karwei geworden voor wie niet beschikt over voorafgaande kennis. Daarnaast is Google enorm sterk in het evalueren van nagenoeg alle bewegingen van klanten op het internet vertrekkende vanuit de eigen website. Dat gebeurt via Google Analytics. Carolus Clusius bouwt gepersonaliseerde data-cockpits voor klanten om het overzicht te kunnen bewaren van bewegingen van klanten op websites en alle mogelijke advertentiemodules via Google. De Carolus Clusius data-cockpits zijn altijd GDPR-conform.
Adverteren op andere platformen
Er zijn vandaag nog meer platformen die uitstekend werk leveren als het aankomt op het bereiken van klanten. We denken spontaan aan YouTube. Adverteren op YouTube is in bepaalde sectoren een must, zeker vertrekkende vanuit de voedinsindustrie. Maar meer nog dan adverteren helpt Carulus Clusius je om YouTube in te schakelen als videodatabase met linken naar Google.