Strategy
De juiste aanpak om uw product in de markt te zetten
Doelgroepanalayse
Een van de belangrijkste elementen vooraleer je aan de slag gaat op een mediaplatform is de kunst om je doelgroep te vinden en af te bakenen afhankelijk per mediakanaal (bijvoorbeeld digitaal online) en per platform (bijvoorbeeld Facebook of Twitter). Doelgroepanalyse is daarbij een volatiel gegeven omdat alle mediaplatformen hun eigen manier hebben om doelgroepen af te bakenen. De medewerkers van Carolus Clusius bevinden zich elke dag in de backbone van de grootste mediaplatformen om de evoluties in de platformen te monitoren en de steeds evoluerende doelgroepkennis te delen met haar klanten. In een voedingsuniversum isn het uitermate belangrijk te vertrekken van een doelgroepstrategie die rekening houdt met opbouwen van een datahouse binnen de geldende GDPR regels en de door de overheid opgelegde normen naar voedselveiligheid toe (hoe bereikt voedsel een online klant bijvoorbeeld).
Marketing plan maken
In de drukwerktijd zag het maken van een marketing plan er heel anders uit dan vandaag. Door de groei van mogelijke social media platformen (Facebook, Instagram, …) en vooral de techniciteit langs de admin zijde van deze platformen is het maken van een marketing plan een kunst op zich geworden. Het is vandaag van groot belang het doel van de klant te kunnen koppelen aan de steeds veranderende techniciteit van social media platformen, niet in het minst wegens de kost die er aan elke actie op een dergelijk platform verbonden is. Marketing plannen in de voedingsindustrie dienen daarbij te voldoen aan een set bijkomende regels opgelegd door overheid of industrie.