Strategy

De juiste aanpak om uw product in de markt te zetten

Doelgroepanalayse

Een van de belangrijkste elementen vooraleer je aan de slag gaat op een mediaplatform is de kunst om je doelgroep te vinden en af te bakenen afhankelijk per mediakanaal (bijvoorbeeld digitaal online) en per platform (bijvoorbeeld Facebook of Twitter). Doelgroepanalyse is daarbij een volatiel gegeven omdat alle mediaplatformen hun eigen manier hebben om doelgroepen af te bakenen. De medewerkers van Carolus Clusius bevinden zich elke dag in de backbone van de grootste mediaplatformen om de evoluties in de platformen te monitoren en de steeds evoluerende doelgroepkennis te delen met haar klanten. In een voedingsuniversum isn het uitermate belangrijk te vertrekken van een doelgroepstrategie die rekening houdt met opbouwen van een datahouse binnen de geldende GDPR regels en de door de overheid opgelegde normen naar voedselveiligheid toe (hoe bereikt voedsel een online klant bijvoorbeeld).

Marketing plan maken

In de drukwerktijd zag het maken van een marketing plan er heel anders uit dan vandaag. Door de groei van mogelijke social media platformen (Facebook, Instagram, …) en vooral de techniciteit langs de admin zijde van deze platformen is het maken van een marketing plan een kunst op zich geworden. Het is vandaag van groot belang het doel van de klant te kunnen koppelen aan de steeds veranderende techniciteit van social media platformen, niet in het minst wegens de kost die er aan elke actie op een dergelijk platform verbonden is. Marketing plannen in de voedingsindustrie dienen daarbij te voldoen aan een set bijkomende regels opgelegd door overheid of industrie.

Conceptontwikkeling

Social media kunnen een zegen zijn maar ook een vloek. Carolus Clusius probeert samen met haar klanten te werken in begrijpbare ‘concepten’, zodat medewerkers van klanten georchestreerd kunnen werken aan de sociale media van hun bedrijf. Zonder duidelijk afgebakende concepten lijkt het er snel op dat een bedrijf ‘maar wat doet op het net, omdat het denkt dat het op het net ‘iets’ moet doen.’ 
 

Ook klant worden?

We helpen u graag

Email automatisatie

Carolus Clusius helpt bedrijven in het automatiseren van antwoorden en vragen via geautomatiseerde emails die inspelen op acties van de klant op de website van de klant. Een geautomatiseerd systeem maakt dat een bedrijf dag en nacht aanwezig is in het aankoopgedrag van de klant. De email automatisatie van Carolus Clusius is een gepersonaliseerde automatisatie die niets te maken heeft met klassieke email marketing die vaak gepercipieerd wordt als spam. Bij Carolus Clusius gaat het om gepersonaliseerde gautomatiseerde mails die meestal op vragende wijze de individuele klant begeleiden bij zijn of haar gedrag op de sociale media platformen van de klant.